Tornem a trobar-nos

Sembla que ara sí, que ben aviat podrem tornar a trobar-nos, a veure’ns del tot les cares i a programar de nou actes presencials. La pandèmia ha paralitzat la majoria dels esdeveniments i, en el millor dels casos, ha reduït aforaments i ha limitat les llistes de convidats.

Les persones que ens dediquem a l’organització d’esdeveniments hem vist com la nostra feina s’ha girat com un mitjó i ens ha situat en un escenari difícilment imaginable fa poc més d’un any. Hem après protocol digital, hem servit piscolabis virtuals i hem assistit a multitud d’esdeveniments i reunions sense moure’ns de casa o del despatx.

L’increment de persones vacunades i les dades epidemiològiques dibuixen un nou escenari. Els esdeveniments serveixen com a punts de trobada, generen negocis i també, cal dir-ho, afinitats i emocions. L’experiència col·lectiva que suposarà aquest retorn a la “normalitat” impulsarà noves sinergies i ens portarà cap a aquesta nova societat, cap a un món post-covid.

Reprenem amb timidesa però amb il·lusió la presencialitat i rebem amb una alegria renovada tot el “remenament” que suposa organitzar qualsevol esdeveniment: la gestió d’inscripcions, el protocol i la premsa. Sembla fins i tot que tot allò que abans se’ns feia feixuc, i fins i tot repetitiu, ara ens sembla un regal. Només apreciem el que tenim, quan ho perdem.

Podem començar a percebre que el públic en general està molt sensibilitat i molt més disposat a respectar les mesures de protecció i prevenció, i agraeix enormement l’esforç dels organitzadors. Allò que abans algun assistent percebia com a superflu, com una “tonteria”, ara resulta de vital importància i ens diu molt de qui hi ha al darrera de l’entitat organitzadora. Abans quedava molt bé veure una sala plena de gom a gom, era el senyal de l’èxit; actualment, la foto ha de ser la d’una sala amb buits estratègics, quins contrasentits!

A la Cambra, malgrat la crisi d’aquest any, hem volgut mantenir un dels nostres esdeveniments més emotius i apreciats: els guardons als Establiments Històrics. En lloc de suspendre’l definitivament, hem decidit fer-lo “de dins cap a fora”, és a dir, hem estat nosaltres els qui hem anat a lliurar en persona al mateix establiment la distinció com a Establiment Històric. Aquest acte es feia tradicionalment a la sala d’actes de la corporació, atapeïda de gom a gom, on es convidava a propietaris i familiars. Aquest esdeveniment, per motius evidents, s’ha reconvertit aquest any en un homenatge “in situ” a les persones que han estat al capdavant, durant més de 50 anys, de comerços i establiments diversos. Gràcies a la pandèmia, que també ens ha portat algunes coses bones, hem trobat un format atractiu, que aconsegueix un impacte al territori i que els establiments agraeixen molt. Amb presència d’amics i clients, a vegades enmig d’un carrer de vianants o dins d’una botiga, s’han aplegat un petit grup de convidats, acompanyats també de l’alcalde de la població. És un exemple de canvis forçats que ens han ens han portat cap a noves maneres de fer que segurament es mantindran. De la mateixa manera que ens hem adonat que la majoria dels actes presencials que fem a partir d’ara a la cambra també els haurem de retransmetre via streaming per tal que, aquells que ho desitgin, els puguin seguir des de casa o visionar-lo més tard a través d’un arxiu audiovisual.

Un altre exemple bastant innovador, ha estat la realització de les fires d’ocupació en format virtual, on el visitant s’hi ha pogut connectar des del seu mòbil o qualsevol altre dispositiu amb connexió a internet i s’ha pogut passejar de manera virtual pels diferents estands, així com mantenir una conversa amb les empreses que ofereixen llocs de treball.

La pandèmia ha accelerat alguns canvis tecnològics que segurament ens hauria costat anys d’implementar. Però no ha aconseguit fer-nos renunciar a l’escalf i a l’emoció que porten els actes presencials. La nostra feina a partir d’ara serà oferir als nostres convidats presencials seguretat i confiança, a mesura que anem reconquerint els nostres auditoris i les nostres sales de reunions.

Anna Insa
Secretària de Presidència a la Cambra de Comerç de Girona
Membre del grup Assistants de Direcció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *