El Fòrum Carlemany ha celebrat el dijous 21 de novembre de 2024 la 6a Supertransversal, amb el patrocini del Banco Santander. L’esdeveniment ha reunit prop de 200 directius i directives, una participació que no s’havia assolit en cap de les cinc edicions anteriors. Hi han estat representades 85 de les 113 empreses de les comarques gironines que actualment estan associades al Fòrum.
La jornada ha tingut lloc a la Finca Mas Batlle i s’ha tractat el tema de la Reindustrialització, sota el lema ‘Europa a la cruïlla: Reindustrialitzar per liderar un món en transformació’.
L’acte ha comptat amb reconeguts especialistes en la matèria i prestigiosos professionals del sector com són Esteve Almirall Professor titular a ESADE i Dtr. del Centre d’Innovació a les Ciutats, Oriol Alcoba Director General d’Indústria, Vicenç Aguilera Conseller de EV Motors, Pere Calef President d’EBRO i Xavier Marcet President de Lead to Change.
Els membres del Fòrum han tingut una hora per dividir-se en grups de benchmarking, amb l’objectiu de debatre i compartir experiències sobre la reindustrialització a nivell global, així com les seves pròpies vivències empresarials. Cada grup ha estat liderat i moderat per un coordinador/a.
Dels quatre ponents, l’Esteve Almirall ha inaugurat la jornada amb la primera ponència sobre el futur de la reindustrialització, reptes i disrupcions, tractant la reindustrialització des d’un punt de vista geopolític, i com visualitza la situació a llarg termini.
Tot seguit, l’Oriol Alcoba ha exposat el context internacional i les seves tendències, l’estratègia i programes de la política industrial i el cas de Catalunya.
A continuació en Vicenç Aguilera i en Pere Calef ens han presentat un cas pràctic de reindustrialització explicant el projecte d’EBRO FACTORY a les antigues naus de Nissan.
Finalment hem tingut el plaer d’escoltar en Xavier Marcet, que ens ha parlat de la situació de les empreses des d’una perspectiva humanística i de com poden liderar la reindustrialització a través del management.
La sessió ha estat presentada per la Vanessa Pérez i en Jan Andreu, grans coneixedors de la Supertransversal. Amb la seva professionalitat i experiència, han sabut amenitzar l’esdeveniment, fent-lo fluït, interessant i amè alhora.
Hem conclòs l’acte amb el discurs de la Sandra Masoliver, Presidenta del Fòrum Carlemany, qui ha destacat la reindustrialització com una estratègia prioritària per als països europeus per millorar l’economia, augmentar la competitivitat global i afavorir el benestar de la població. Afegeix que hem volgut compartir aquesta visió i el seu impacte mundial amb els assistents, aterrant la seva aplicació pràctica amb casos reals.
Per finalitzar, la Sandra ha anunciat que aquesta és la darrera Supertransversal sota la seva Presidència i la Vicepresidència d’en Joan Castell, ja que el seu mandat finalitza al juny de 2025. Ha reiterat en nom de tots dos el seu agraïment per la confiança i el gaudi de l’univers Fòrum.
El Fòrum Carlemany i la Comissió de la Supertransversal
